Az elutasítás okáról a rendszer mindig automatikus válasz e-mailt küld. Általában két probléma fordulhat elő:
Az igazolványkép lehetőleg fehér háttér előtt, szemből fotózva, megfelelő fényviszonyok között készüljön, amelyen a teljes arc jól látszik. A fénykép készülhet digitális fényképezőgéppel, vagy egy jó minőségű okos telefonnal is. Új igényléshez előbb törölnie kell a régi igénylést, majd ezt követően tudja feltölteni az új fényképét.
Ilyen esetben valószínűleg a mi adatbázisunkban nem az Ön által használt e-mail cím szerepel, így automatikus válaszunk nem jut el Önhöz. Kártyaigénylésének folyamatát honlapunkra hálózati azonosítóval és jelszóval belépve nyomon követheti a profiljában is.
A kártyaigénylés lehetősége évközben minden egyetemi polgár számára folyamatos. A kártyák gyártása 2 hetes ütemezésben történik. Amennyiben elfogadható igazolványképet töltött fel, úgy kártyája max. 2 héten belül biztosan elkészül.
a.) Dolgozók:
A dolgozók az általuk kiválasztott szervezeti egységnél vehetik át kártyájukat, melynek pontos listáját megtalálják honlapunkon.
b.) Hallgatók:
A hallgatók ügyfélfogadási időben a képzési helyükhöz tartozó HAK Irodában vehetik át egyetemi kártyájukat, melyről a pontos lista megtalálható honlapunkon.
Kérjük ellenőrizze, hogy kártyája aktiválása megtörtént-e! 2018. augusztus 1-től minden új kártyabirtokosunknak saját magának kell aktiválnia UniPass kártyáját! Ez úgy lehetséges, hogy a kártya fizikai átvételét követően hálózati azonosítóval és jelszóval be kell lépni a honlapunkra. Ezt követően a Profilban a „Kártya aktiválása” gombra kell kattintani és meg kell adni a kártya hátoldalán, a vonalkód alatt található háromjegyű CVV számot. Az aktiváláshoz segítséget talál E-learning tananyagunkban is.
Alumni státusza annak a hallgatónak lehet, aki korábban már járt a Debreceni Egyetem valamely képzésére. Kártyát igényelni jelenleg az tud, aki az LDAP központi adatbázisban aktív hallgatói vagy dolgozói státusszal rendelkezik. Amennyiben az Ön státusza még Alumni-ként van nyilvántartva, kérjen segítséget az ISZK Ügyfélszolgálatától e-mailben, vagy a 66333-as melléken. Ezt követően már meg fogja tudni igényelni egyetemi kártyáját.
A profilban nincs lehetőség az e-mail cím megváltoztatására. A módosításokat az alábbi módon lehet kezdeményezni:
a.) Dolgozó:
A dolgozók számára az e-mail cím módosítását az ISZK Ügyfélszolgálatán kell kérni e-mailben vagy a 66333-as melléken.
b.) Hallgató:
Az e-mail cím módosítását a Neptunban lehet kezdeményezni. Miután ott sikerült a módosítás, a profilba újra belépve ellenőrizni szükséges azt. Az adatok néhány napon belül frissülnek. Ha esetleg még sem módosul az e-mail cím, annak módosítását az ISZK Ügyfélszolgálatán kell kérni e-mailben vagy a 66333-as melléken.
a.) Dolgozó:
Kérjük írjon e-mailt az ISZK Ügyfélszolgálatának, ahol a segítségére lesznek. Az adatok módosításához szükség lesz a dolgozói kódra. Sikeres adat módosítás után a profilban is látható lesz a helyes név, így ezt követően egyetemi kártyáját már meg tudja igényelni.
b.) Hallgató:
Először a HAK-nak kellene hivatalosan bejelenteni és kérni a névmódosítást e-mailben. Ehhez kérjük írja meg a kollégáknak a Neptun kódját és küldje meg nekik a személyigazolványának másolatát is, amelyen már az új neve szerepel. Miután kapott visszajelzést a HAK-ból, hogy adatait javították, kérjük ellenőrizze a nevét a profiljában is. Ezt követően egyetemi kártyáját már meg tudja igényelni.
Ilyen esetben kérjük, hogy először írjon e-mailt az ISZK Ügyfélszolgálatának. Itt a központi adatbázisban javítani fogják az Ön státuszát. Ehhez mindenképpen szükség lesz a dolgozói kódjára is! Miután az adatmódosítás megtörtént, kérjük írjon nekünk egy e-mailt és indokait feltüntetve kezdeményezze a kártyája letiltását. Levele alapján az Ön hallgatói kártyáját letiltjuk és erről tájékoztatjuk Önt. Ezt követően új, dolgozói kártyáját már meg tudja igényelni. Ez esetben költség Önt nem terheli.
Új kártyabirtokosainknál jelentkező probléma, hogy elfelejtik aktiválni kártyájukat. 2018. augusztus 1-től minden új kártyabirtokosunknak saját magának kell aktiválnia UniPass kártyáját! Ez úgy lehetséges, hogy a kártya fizikai átvételét követően hálózati azonosítóval és jelszóval be kell lépni a honlapunkra. Ezt követően a Profilban a „Kártya aktiválása” gombra kell kattintani és meg kell adni a kártya hátoldalán, a vonalkód alatt található háromjegyű CVV számot. Az aktiváláshoz segítséget talál E-learning tananyagunkban is.
Régi kártyabirtokosaink esetében a probléma leggyakoribb oka, hogy két egyetemi profillal rendelkeznek. Ilyenkor kérjük ellenőrizze, hogy milyen felhasználói névvel igényelte meg egyetemi kártyáját és milyen felhasználói névvel szeretne most beiratkozni a könyvtárba. Amennyiben a két felhasználói név eltérő, kérjük e-mailben forduljon az ISZK Ügyfélszolgálatához vagy telefonon a 66333-as melléken és kérje profiljainak összevonását. Amint az összevonás megtörtént, aktív egyetemi kártyájával már be fog tudni iratkozni a DEENK-ba.
Az egyetemi kártyát nem érinti, hogy Ön milyen képzésre vagy karra jár. Ez csupán a kártya HAK irodában történő átvételekor volt fontos.
Ilyen esetben kérjük írjon nekünk egy hivatalos e-mailt, melyben indokait feltüntetve kéri a kártya letiltását. A pontos személy azonosítás érdekében levelében kérjük mindenképpen tüntesse fel Neptun kódját, vagy hálózati azonosítóját. A kártya letiltása munkanapokon max. 8 órán belül megtörténik. A kártya letiltásáról e-mailben tájékoztatjuk Önt. Ezt követően új egyetemi kártyáját már meg fogja tudni igényelni.
Jelenleg csak aktív hallgatói vagy dolgozói státusszal lehet UniPass kártyát igényelni. A közeljövőben viszont várható olyan kártya bevezetése, amellyel alumni tagok – vagyis volt dolgozók, hallgatók - is igényelhetnek egyetemi kártyát.